Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА». | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна заслужена академічна капела України
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
28 березня 2019, четвер
Поширити у Facebook

Головна музична подія XVI Міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні» - Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна опера України імені Тараса Шевченка (вул. Володимирська, 50), 10 квітня 2019 року, 19:00




Концертне виконання опери Гектора Берліоза «Засудження Фауста» стане головною музичною класичною подією в рамках міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні -2019». На одній сцені, одночасно зберуться понад 150 артистів. Безсмертний твір геніального французького композитора прозвучить у виконанні найвідомішого хорового колективу України - Національної капели «ДУМКА» та головного оркестру країни - Національного симфонічного оркестру України під орудою маестро Володимира Сіренка, а також за участю всесвітньовідомих оперних співаків з Франції та України: Дофін Айдан (сопрано, Франція) – Маргарита, Олександр Чувпило (тенор, Україна) - Фауст, Лоренцо Аркаро (бас-баритон, Франція) - Мефістофель, Олександр Харламов (бас) - Брандер.

Гектор Берліоз був так вражений «Фаустом» Гете, що зважився на його музичну інтерпретацію і йшов до фінальної версії понад 10 років. Сказання про Фауста - чарівника, лікаря, чорнокнижника, що підписав угоду з дияволом - один із стародавніх бродячих сюжетів. Свої «Фаусти» були у багатьох європейських народів. Кульмінацією становлення образу став «Фауст» Гете. Ця книга так потрясла молодого Берліоза, що він не розлучався з книгою, читаючи її всюди: вдома, на вулиці, в театрі й відразу поклав окремі епізоди на музику. Всерйоз за «Фауста» композитор візьметься набагато пізніше. Сам Берліоз говорив, що Фауст такий глибокий і об'ємний, що охопити його одразу неможливо. Познайомившись з перекладами Гете, він по гарячих слідах створив «Шість сцен з Фауста», які згодом знищив. Лише через 16 років, в 1845 році, Берліоз повернувся до цього матеріалу і взявся за складання того, що він сам визначив як «драматична легенда», яка поєднує в собі риси ораторіального і оперного жанру: тут є розгорнуті арії, і ансамблі, хорові та балетні сцени, характерні для великої французької опери, що тяжіє до деякої помпезності - але не німецької масивної, а французької граціозної. Насичене твір й оркестровими епізодами. Музично «Засудження Фауста» - квінтесенція творчих принципів Берліоза. Це одна з вершин романтичної музики із грандіозним розмахом, барвистими епізодами, контрастними картинами. Вражає новаторство багатого інструментування.

Якщо Фауст Гете в кінці врятований, то берліозівський герой не звільняється від влади Мефістофеля, а увергається разом з ним в пекло. Берліоз екстравагантно завершив свою оперу, відійшовши від гетевської версії: у нього Фауст їде на коні разом з Мефістофелем: вони потрапляють в пекло, де їх зустрічають сатанинськими співами… Отже, легенду про Фауста Берліоз прочитав не стільки як релігійно-філософський твір, скільки як романтичну історію, яка дала простір його неприборканій фантазії. Картини, що виникають в голові кожного слухача концертного виконання опери-ораторії, напевно виявляться яскравіше будь-яких декорацій: чого варта одна лише фінальна сцена скаженої скачки Мефістофеля і Фауста на диявольських конях і подальша картина пекла. Величезною популярністю вже за життя Берліоза користувався Ракоці-марш, заради включення якого в «Засудження Фауста» композитор переніс дію в Угорщину. На симфонічних концертах часто звучать «Менует блукаючих вогнів» і «Балет сильфів», тему з якого пародіює в своєму «Карнавалі тварин» Сен-Санс (п'єса «Слон»).

Французьке лібрето написано самим композитором і Альміром Жандоньером на основі перекладу Жерара де Нерваля поеми Гете «Фауст».

Цьогорічний фестиваль «Французька весна» зосереджений на пошуку нових кольорів та нових позитивних мистецьких тем. І геніальний твір Берліоза стане саме тим актуальним звучанням теми пошуку людиною сенсу буття і свого призначення, що захопить всіх меломанів, шанувальників високого мистецтва класичної музики, додавши у наше повсякденне життя нових відтінків та вражень.
Акредитація обов`язкова!

З питань акредитації, отримання фото для публікацій, запрошень у прямі ефіри/на записи та організація інтерв’ю з продюсером проекту Олександром Пірієвим та виконавцями головних партій звертайтеся до прес-служби UKR Artists

Ольга Стельмашевська тел.: 067 238 81 85, ostelm7@gmail.com
Юрій Гулевич: тел.: 067 448 05 35, ygulevich@gmail.com


Автор: Ольга Стельмашевська
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка", Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: За матеріалами прес-релізу






] [

Інші:
Липнева програма в Музично-меморіальному музеї Соломії Крушельницької
У Дніпропетровському історичному музеї ім. Яворницького відкрилась виставка народних і традиційних музичних інструментів
УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №424/2025
Авторський проєкт Наталії Половинки у музичній виставі об'єднає давні духовні напіви України та шедеври європейської музики
Артисти Полтавської філармонії взяли участь в урочистостях з нагоди Дня Конституції України
Авторське право для композиторів: як побудувати цивілізований ринок?
У Житомирській обласній філармонії завершили 87-й концертний сезон
Завершення 51 сезону: В Дніпровському театрі опери та балету відбудеться Гала-концерт
У Харкові покажуть оперу, яка змінила українське мистецтво
У Хмельницькій обласній філармонії проведуть концерт класичної музики
Яскраве подружжя з українським корінням: Олена Зеленська зустрілася з відомими гостями з Нью-Йорку
Благодійний органний концерт до Дня Конституції проведуть у дубенському костелі
У "Схід Опера" готують сучасну інтерпретацію "Енеїди" Лисенка: коли прем'єра
85 років музичної величі: у Тернополі урочисто відзначили ювілей обласної філармонії
Аншлагове завершення сезону хору "Гомін"
Юна харків’янка перемогла на конкурсі піаністів у Франції
«Зерно джазу». Закриття ХХХ сезону «Віртуозів Львова»
У Львівському органному залі відбудеться світова премʼєра Симфонії №2 для солістів, хору, органа та симфонічного оркестру Івана Остаповича!
Маратон пам’яті Василя Сліпака у Львові
Закриття 161-го сезону у Національній філармонії України 
Театр у Польщі змушений "сховати" прапор України через постійні погрози
Українські музиканти закликали заблокувати можливість прослуховування російських пісень на території України
"Ми тримаємо мистецький фронт"
Пішла з життя музикантка, яка грала в оркестрі ХНАТОБу понад 30 років
У Львові відбудеться Свято Музики: програма
На батьківщину предків: Закарпаття відвідує гендиректор Метрополітен-опера Пітер Гелб
Першу книгу-дослідження про будівлю Органної зали презентували Ольштинській філармонії
Двом колективам Вінницької обласної філармонії присвоїли статус академічних
У Полтаві віднайшли могилу українського композитора Григорія Давидовського
Зупинилося серце керівника оркестру з Луцька
«Дударик» виступить у Ватикані: українська хорова капела долучиться до святкування Ювілею УГКЦ
Героїчна сцена та етноквест: чим здивує фестиваль «Країна Мрій» у Києві
Маратон пам’яті Василя Сліпака
БАЛЕТНА КОМЕДІЯ ПРО ЛЮБОВНІ ІНТРИГИ ТА ХИТРОМУДРІ ПЕРЕВТІЛЕННЯ
Кіноспілка на чолі з Артемом Колюбаєвим передала балетне спорядження для нової постановки Національної опери України
16 червня виповнюється 68 років відомому українському режисеру Василеві Вовкуну
Уривський, Трунова, Петросян: що готують київські театри влітку
Стартує проєкт «СПАДЩИНА. DIGITAL.ODESA OPERA HOUSE»
Згадуємо маестро
Неперевершена Примадонна української опери
      © 2008-2025 Music-review Ukraine